تیتر امروز

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود
گزارش دیدار از شیوع تب دنگی در کشور در گفت و گو با یک متخصص

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود

روز گذشته دو متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری از شیوع تب دنگی در تهران خبر دادند، هر چند این موضوع توسط وزارت بهداشت تکذیب شد، اما کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت می گوید: این موضوع...

تاکید مدیرعامل روسنفت بر امنیت تامین انرژی چین از روسیه 

ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت بر ایمنی، امنیت و قابلیت اطمینان عرضه نفت و سایر منابع انرژی روسیه به چین تاکید کرد و گفت: مقیاس همکاری‌های روسیه و چین در عرضه نفت در اوراسیا بی‌نظیر است.

کد خبر: ۱۶۹۲۵۱
۲۰:۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

تاکید مدیرعامل روسنفت بر امنیت تامین انرژی چین از روسیه 

دیدارنیوز: ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت بر ایمنی، امنیت و قابلیت اطمینان عرضه نفت و سایر منابع انرژی روسیه به چین تأکید و مرحله بعدی در توسعه روابط روسیه با چین را تقویت همکاری‌ها در کل زنجیره‌ی ارزش در زمینه انرژی و زمینه‌های مرتبط عنوان کرد.

سال گذشته، حجم تجارت بین روسیه و چین ۲۶ درصد افزایش یافت و به ۲۴۰ میلیارد دلار رسید که به‌طور قابل توجهی از هدف ۲۰۰ میلیارد دلاری بیشتر بود. صادرات سوخت‌های معدنی روسیه به چین ۹۵ میلیارد دلار از این تجارت را تشکیل داد.  

ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت، در افتتاحیه ششمین انجمن تجاری انرژی روسیه-چین که بیست و سوم ژوئیه در مسکو برگزار شد، گفت: مقیاس همکاری‌های روسیه و چین در عرضه نفت در اوراسیا بی‌نظیر است. سال گذشته، روسیه ۱۰۷ میلیون تن نفت به چین صادر کرد و چین ۳۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و بیش از ۱۰۰ میلیون تن زغال‌سنگ از روسیه وارد کرد.  

او تاکید کرد: همکاری بین روسیه و چین تحت فشار خارجی بی‌سابقه‌ای در حال توسعه است. کشور‌های غربی اثربخشی فشار خود بر اقتصاد‌های روسیه و چین را بیش از حد ارزیابی کرده‌اند، اما روسیه با موفقیت این چالش‌ها را پشت سر گذاشته و تطبیق‌پذیری خود را در میان تحریم‌های بی‌سابقه غرب نشان داده است.  

ایگور سچین با بیان اینکه سازمان‌دهی مجدد مسیر‌های لجستیکی به بازار‌های آسیا و اقیانوسیه و صادرات پایدار نفت برای پایداری اقتصاد روسیه بسیار مهم بوده است، افزود: رشد اقتصادی چین به معنای افزایش نیاز این کشور به تأمین انرژی مطمئن و ایمن است و شرکت‌های روسی آماده‌اند به مسئله امنیت انرژی و مصرف انرژی چین کمک کنند.  

مدیرعامل روسنفت گفت: مرحله بعدی در توسعه روابط روسیه با چین باید بر تقویت همکاری‌ها در کل زنجیره‌ی ارزش در زمینه انرژی و زمینه‌های مرتبط، از جمله توسعه فناوری‌های پیشرفته، ماشین‌سازی، کشتی‌سازی مدرن، تأمین تجهیزات صنعتی، انرژی جایگزین، کاهش انتشار گاز‌ها و تحقیقات و توسعه متمرکز باشد.  

ایگور سچین بر ایمنی، امنیت و قابلیت اطمینان عرضه نفت و سایر منابع انرژی روسیه به چین تأکید کرد و افزود: در طول دو و نیم سال گذشته، روسیه به‌طور قابل توجهی صادرات نفت خود به چین را افزایش داده و این امکان را فراهم کرده تا به تأمین‌کننده اصلی نفت این کشور تبدیل شود و از عربستان سعودی پیشی بگیرد.  

به گفته ایگور سچین، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم چین در انرژی و صنایع مرتبط با روسیه می‌تواند اثر هم‌افزایی قابل توجهی ایجاد کند، زیرا روسیه یکی از معدود کشور‌هایی است که به‌طور مداوم در توسعه انرژی سنتی سرمایه‌گذاری می‌کند و چین در چند سال گذشته از یک واردکننده به یک صادرکننده سرمایه تبدیل شده است.  

ایگور سچین در سخنرانی خود در این انجمن همچنین تاکید کرد: تغییرات کنونی در اقتصاد و سیاست جهانی، به کاهش نقش دلار آمریکا در تجارت جهانی منجر می‌شود و باید برای ایجاد زیرساخت‌هایی به منظور افزایش تجارت با ارز‌های ملی برنامه‌ریزی کنیم.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی